rectangular

Monday 22 July 2013

KENAPA LELAKI SEKARANG MEMILIH PEREMPUAN YANG LEBIH BERUSIA?

Hai...assalamualaikum.....as a new blogger saya nak share sikit tentang lelaki sekarang yang memilih perempuan yang lebih berusia untuk dijadikan pasangan hidup mahupun couple......so nak tahu kenapa?
Bagi seseorang lelaki yang umur dalam lingkungan 18 - 25 years old , berkemungkinan peratus untuk suka kepada perempuan  yang berusia ini lebih tinggi disebabkan beberapa faktor....

1. Lelaki ini menganggap wanita berusia lebih mengambil berat dan dapat memberi lebih perhatian terhadap mereka.Disebabkan ciri2 tersebut juga mereka lebih cenderung memilih wanita berusia sebagai teman mereka.
2.  Wanita berusia lebih serius dalam sesuatu hubungan (x cakap la yang mude x serious, tapi yang berusia lebih serious la dalam ape hal pn :)  )
3.Mereka menganggap wanita berusia ini lebih matang atau bijak dalam membuat sesuatu tindakkan dan dapat mengawal keadaan ketika pasangan mempunyai masalah.
4. Wanita berusia lebih penyanyang, lebih memahami ...bukan saya yang kata tapi diaorg yang kata  :)
5. Golongan lelaki `ini` menganggap wanita sebaya atau yang dibawah umur mereka tidak sesuai kerana pada pandangan mereka wanita sebaya tidak matang dan susah untuk dikawal, dan tidak menepati kehendak mereka...
6.  lastly saya nak bagitau bukan saja faktor lelaki muda yang suka kepada perempuan berusia tetapi .. perempuan berusia pun lebih suka kepada lelaki muda... tapi x semua la k.... thats my info ... :)

sumber : google


3 comments :

  1. aah ini mcm dah jadi perkara biasa.. tak de masalah pun sebenarnya.. contoh terbaik nabi Muhammad dengan Siti Khadijah.. Sy pernah tanya some of my friend yang berada dalam situasi ini.. dan mereka suka perempuan yang matang.. bila sebaya, kuat merajuk n tak matang..tapi di pihak perempuan yang suka lelaki muda pula..sebab katenya walaupun muda tapi mereka matang..so mungkin isu kematangan punca utama..:)

    ReplyDelete
  2. yup betul hurm myb yang positif thinker la... but what about a negatif thinker yang nak amik kesempatan ke atas perempuan yang berusia ni? selalunya perempuan berusia ni dah punya semuanya i mean kereta keje tetap gaji tinggi n blh tumpang senang la katakan...

    ReplyDelete
  3. Hahaha....cinta tidak mengenal usia...

    ReplyDelete

thanks for u`r comment