rectangular

Tuesday, 12 November 2013

budi bahasa tu penting sangat... so please....

Assalamualaikum....

Jeng jeng ha Kejab ada kejab x da kan? mcm chipsmore je kan?  ha ha still merajuk ngan en nuff x dapat pun iklan darlee... bila kita post hari2 4 entri dia x datang jengah pun pas 2 macam mana kita x merajuk dengan dia... hurmm2 satu pun x dapat ag CPUV......hurm k la sdh2lah 2 pasal en nuff now nak cite sikit pasal perangai orang yang keje kat frontdesk ni x kira la kat mana sekalipun even kat 5 stars punya tempat ...  SENYUMAN TU KENA LA LEBIH SIKIT....



Bukan nak mengutuk or ape ke? but bila dah berdepan dengan coustomer please la 2 be nice.. ni tak kita cakap elok2 dia nak 'tinggikan' suara dia lak... x kisah la keje apepn even u ade pangkat sekalipun tapi bila dengan coustomer tolong la bersopan sikit bila bercakap ...kan kita ni kaya dengan budi bahasa lagipun senyum 2 kan satu daripada sedekah kan? sedekah la senyuman 2 x rugi pun but look so sweet..hurmm bagi yang keje macam ni tolong lah be nice with coustomer k... dah nama pun keje kor mcm 2 kan? so kalau x tahan jangan keje yang macam 2.... huhu sengal pagi2 bagi org bengang.....


10 comments :

  1. budi bahasa budaya kita.... tiba2 nak nyanyi lagu dato' siti.. huhu

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Budi bahasa budaya kita. Tapi kadang2 hilang juga kesabaran dapat customer terlampau cerewet. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. huurm yer tapi kalau coustomer 2 baik staff lak macam yang ado jer

      Delete
  3. betul tu kak,tak suka orang yang takda adab camni,kerja biar ikhlas..taksalah pun layan customer dgn baik:)

    ReplyDelete
  4. Dulu-dulu pejabat kerajaan banyak yang perangai macam ni. Muka ketat je makcik-makcik kat kaunter tu. Sekarang ni je dah ada senyum sikit. Mungkin ada perubahan dari segi pengambilan jawatan kot. Sebab yang muda-muda sekarang ni, ramai yang ramah dan mudah membantu customer.

    ReplyDelete

thanks for u`r comment