rectangular

Friday 22 November 2013

Laman Sosial Tempat untuk menegur isteri? Apakah????

Assalamualaikum...

Mengucap juga tadi bila  terbaca tentang artikel Suami memaki isteri di dalam Akaun Facebook....
Wah sekarang ni media sosial menjadi semakin teruk.. ya bukan semua media sosial itu buruk... tapi baik atau buruk sesuatu media sosial itu tergantung kepada si pemilik itu sendiri betul tak?

Hurm kadang2 media sosial atau apa2 saja bentuk aplikasi sekarang ni ada baik dan ada juga buruknya... Kepada wanita yang sudah berkeluarga perlulah membataskan had masa terhadap sesuatu media sosial atau aplikasi terbaru. Bukan apa kadang2 kita terlalu asyik dengan hiburan hingga terlupa tanggungjawab kita terhadap keluarga , contohnya sebagai seorang isteri yang sepenuh masa dirumah,  perlulah  menyiapkan terlebih dahulu keperluan suami dan anak2 . Supaya tidak la terjadi macam kes di  facebook tadi yang sisuami memaki isteri dengan perkataan  'sial' di khalayak umum hanya  disebabkan hal rumah tangga.
sumber : google

Sepatutnya hal rumahtangga seeloknya dibincangkan bersama2 bukan dengan menceritakan keburukan isteri kepada umum even isteri tersebut bersalah .Melalui apa yang saya nampak Pemilik akaun fb ialah seorang yang mungkin beragama islam (itupun saya tgk melalui nama dia) so dalam islam sendiri tidak menganjurkan bercerita hal rumah tangga secara umum apatah lagi membuka aib pasangan.

Sepatutnya sebagai suami atau ketua keluarga masalah ini boleh diselesaikan tanpa memalukan siisteri dan Sebagai suami juga perlulah pandai mengawal kemarahannya.So ni nak kategorikan suami ini sebagai apa ? hurm sebab itu dalam islam Agama itu diletakkan sebagai number satu sebab kurang iman la benda kecik pun menjadi isu. Wallahualam.....

No comments :

Post a Comment

thanks for u`r comment