rectangular

Tuesday 22 October 2013

Malang tidak berbau.....

Assalamualikum.....

hai semua ha dia mai dah... hihi fell good today... n mood happy je hari ni... tapi cerita yang saya nak kongsi ni sedih gak la.benda ni terjadi semalam,  orang yang excident  kat kawasan saya juga la ( sebab daerah yang sama hihi)  x jumpa2 lagi...excident ni terjadi sebab nak elak keta lain tapi diaorang lak yang terbabas masuk ke dalam sungai.. wallahualam.....

ceritanya macam ni ha.. mai cik nak cita nah.. pagi tadi sebelum datang kerja singgah la dulu umah mak sedara nak tgk dia , demam katanya bawala makanan sekali n saya pun bekfast la kat umah dia ,,, bila lama x jumpa macam2 la citer nak diceritakan kat saya n tiba2 kuar citer orang yang excident semalam yang jatuh dalam sungai x jumpa2 lagi , kesian kat dia.. dengar kata 2 orang, yang dah selamat tu dah lame la keje katanya keje dengan MADA , tak pasti la saya , n yang seorang lagi baru masuk kejer n belum berkahwin hurm dan belum lagi jumpa sampai pagi ni..n dia pun x pandai berenang.., mereka ni nak pegi meronda kawasan yang dikhuartirkan banjir tapi malang lak tak berbau..

 itu apa yang mak sedara n bapa sedara saya citer la.n  bila sampai kat ofis kakak yang satu pejabat pun dengar gak citer ni... hurm . apepun kepada sesapa yang memandu 2 berhati hati... la.. nak nak sekarang musim hujan jalan licin.. benda macam ni  kita x tau kan? memang ajal maut di tangan Tuhan tapi ini peringatan saja..N. kepada saya juga yang banyak guna jalan yang ada sungai besar..huhu menakutkan kan? dah la saya x pandai  swim... hurmmm cian kan dah tua pun x pandai swim... :)
sumber : google...
(gambar sekadar hiasan...)


apepun the moral of the story berhati2 la memandu k... kepada penumpang yang belum ditemui lagi semoga Allah memberi pentunjuk kepada anggota penyelamat  supaya mudah mencari... Amin...

9 comments :

  1. Malang mmg tak berbau.. harap diorang tu selamat lah hendaknya yer Hanis..

    psstt.. Hanis, sorry yer just bagi pendapat.. font yg hanis pakai ni susah utk reader baca.. (saya lah tu) hehe.. kalau boleh tukar font yg lebih clear boleh tak? tambah lg ada gangguan bulu2 pink yg jatuh tu.. rasa susah nak baca dgn clear.. hehe sorry eh.. ini pendapat je.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks kak zaza jap g terus hannis update k... hihi

      Delete
    2. dah kak zaza dah tukar ok dah ke? hihi thanks

      Delete
    3. hehe ni ok sikit tulisan kemas dan teratur.. terima kasih sbb terima pandangan akak ye Hannis.. jgn marah tau :)

      Delete
  2. Replies
    1. ar ar kesian kesian kesian x dapat jumpa lagi... :(

      Delete
    2. Dah takdir mereka cam tu. Apa kita blh buat. Cuma berdoa mengharap cepat temukan mereka...

      Delete
  3. harap dipermudahkan kerja pasukan penyelamat utk mencari mereka yang masih hilang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer la dik akak pun harap macam 2 la kesian dekat yang menjadi mangsa tu...

      Delete

thanks for u`r comment