rectangular

Wednesday 9 October 2013

Manja atau Mengada-ngada?

Assalamualaikum...
Sejahteralah keatas kamu bagi  yang membaca blog saya :)

Manja atau Mengada-ngada ha mana satu U alls punya perangai ? Ha mesti U alls  pilih manja kan? X da sape nak pilih mengada-ngada kan? 


Manja atau mengada - ngada  selalunya dikaitkan dengan perempuan. Ada perempuan yang memang semulajadi manja ada pula yang 'buat - buat' manja.. huhu... kan kan? Tambah-tambah kalau dengan bf dia memang menjadi2 la manja dia  silap2 jadi mengada2 atau gedik  pula kan? Tak salah kalau 'u alls' (perempuan) nak bermanja-manja tapi jangan la berlebih2 pulak.

Setiap perempuan ada sifat manja semulajadi mereka. Bagi saya, daripada manja secara semulajadi , tiba-tiba manja juga boleh berubah menjadi gedik dan mengada-ngada. Ha so macam mana tu .? Manja adalah sifat semulajadi. That means  benda ni bukan  dibuat-buat  or berlakon bagai, ianya  lahir dari hati. Kebiasaannya orang yang manja ni, mempunyai sikap yang  tenang dan mendamaikan. Setiap  benda yang ada pada orang manja ni  memang lahir secara spontan, tidak  dibuat-buat. Kebanyakan orang yang manja ni  romantis orangnya dan paling penting, orang manja ni senang untuk kita  melihat kerenah dia. ( macam saya lor ,, padahal reality garang jer huhu.. perasan jer kan?)
nah amik tempek gambar sendiri ... p/s: konon2 manja la.... huhu (garang kot)

Perempuan yang manja juga pandai memilih situasi yang betul dan pandai meletakkan manja tersebut pada orang yang sesuai. Percaya tak orang yang manja ni agak sensitif sikit ?Lelaki boleh tegur dia, tapi kena gunakan kata-kata yang lembut dan tidak terlalu keras (maksudnya kalau nak tegur 2 kena buat ayat dulu la, kalau x terasa lak , name pun manja)

Kalau time  berbual  dengan orang manja ni, cube u alls tengok orang manja ni dia  cepat tersenyum dan suka bergurau dengan gaya tersendiri. Nape x percaya eh? U alls try la berbual tgk  dengan pasangan u alls. Cer tengok  dia manja atau tak?

So skang kita tengok lak apa beza pula gedik dengan  mengada-ngada ni ? ha  bila seseorang perempuan itu terlebih manja, itulah menjadikan perempuan itu mengada-ngada dan mungkin juga  gedik. Kadang - kadang benda ni dibuat-buat hanya  untuk menarik perhatian orang sekeliling. Bila keluar dengan pasangan, di depan public la ,dia akan cuba buat satu benda untuk tarik perhatian orang ramai. Kebanyakkan perempuan yang mengada-ngada ni  bila  U alls tengok pertama kali pun dah rasa mual. Orang-orang macam ni lebih banyak berlakon daripada MANJA SEMULAJADI betul x? Ini ape yang saya dapat tentang manja atau mengada - ngada  if ada lagi mungkin saya pun terlepas pandang ....hope boleh membantu... 

16 comments :

  1. kita dpt beza kalau prmpn tu jns semulajadi manja atau tidak :) kalau kita tgk dan meluat, meaning dia buat2 la tu. hahaha sesuka hati je cx ni buat andaian. sila jgn percaya. kbai ;p wink! wink!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ar yer la kalau dah lebih sangat memang mengada2 la 2

      Delete
  2. kami mengada-ngada la anis :) hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer ke ? x pun x nampak pun huhu ada ada ja lieya ni

      Delete
  3. org perempuan semulajadi manja... ada la sikit2.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. my b la kadang2 akak rase akak rase ade gak mengada2 2 huhu

      Delete
  4. Manja smulajd?? mcm mn 2 ye?? kalau sy mmg xthu bab2 cmni =) tp kalau psangan blum kawen bermanja2 sgt..tkot dah kawen jd hmbar plak..kn2..sy kdg2 suka jgak prmpn yg mnja dan kebudak2kan..comel je..heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu yer ke ni? x da da gf lagi hurmmm x pe tgu jer kalau pandai cari dapat yang manja macam akak hehe

      Delete
  5. Biasanya boleh beza kot gedik dengan manja semulajadi..hehe :)

    ReplyDelete
  6. sally comel...eh? takde kaitan pulak ek..? hahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. comey jer ,,, ada la kaitan comey slu manja... hihi

      Delete
    2. malu la kita akak puji kita..hahaha...wink wink~ :D

      Delete
    3. malu aper nye huhu stp org ader kelebihan masing2 la.. huh sally sally

      Delete

thanks for u`r comment